2009. szeptember 19., szombat

Enkh Jargal / Epi

Tavasszal voltam a Pécsi Folknapokon, ahol többek közt Enkh Jargal, becenevén Epi koncertjén is részt vehettem. Ritka élmény volt hallgatni a zenéjét, a hangzatok és az ének olyan hatással volt rám, amit leírni sem lehet... Epi mongóliából érkezett, népének zenéjét térdhegedűvel kíséri, miközben úgymond "dorombénekel". Ez egy speciális éneklési fajta, és iszonyatos katarzist idézett bennem elő. Ritkán fordul velem elő, hogy egy zene olyan gyönyörű, hogy sírnom kell tőle, igazából eddigi életem során egyszer történt ilyen ezelőtt. Mivel az érzést leírni nem lehetett, még a koncert alatt elhatároztam, hogy gyöngyben fogom kifejezni, amit átéltem. Szerintem sikerült. Ebben az ékszerben benne van az a tisztaság, gyönyörűség, amit Epi zenéje képvisel számomra.

In spring I was at Pécs Folk Days where among others I meet Enkh Jargal (Epi). It was a rare experience listening to his music... It took effect on me that I can't describe. Epi is from Mongolia and he plays the music of his home with knee-violin and "purr-singing". It's a special way of singing and carried me before one. When a music is so perfect like this, sometimes I have to cry hearing it. That had happened then. Through the concert I've decided that I express my feeling in a bead jewel because I can't write down or tell you what I passed through. I think it was successful. In this pendant there are all the purity and beauty what Epi's music means to me.

1 megjegyzés:

  1. Nem gyozok megjegyzeseket irni hozzad, annyira jo mindegyik ekszered!!hihetetlen jok!!

    VálaszTörlés

 
Fele királyságom... Zsuuu gyöngyékszerei - by Templates para novo blogger